Actueel en Agenda

Het laatste nieuws

Stichting BOR bezoekt EBCC 2022

Afgelopen week hebben we met ons onderzoeksteam de European Breast Cancer Conference in Barcelona bezocht. Van woensdagochtend tot vrijdagmiddag was er een programma vol interessante wetenschappelijk presentaties, paneldiscussies en workshops. Het congres biedt onze onderzoekers de kans hun resultaten aan een internationaal publiek te presenteren en daarnaast blijven we als

Team Westland bezoekt Stichting BOR

Voor de uitvoer van onze projecten om de behandeling van borstkanker te verbeteren zijn we afhankelijk van externe financiering. Door de steun van particuliere donateurs en subsidieverstrekkers hebben we de afgelopen 6 jaar al veel kunnen bereiken. De belangrijkste subsidie voor ons THERMAC project hebben wij gekregen van Team Westland.

Stichting BORstkankermaand: de week van Taco Klem

Deze maand geeft iedere week één van ons een inkijkje in het werk voor Stichting BOR. Deze week vertelt Taco Klem over zijns werkt als borstkanker chirurg. In 2016 was hij mede-oprichter van onze onderzoeksstichting. “Destijds heb ik het beroep van chirurg gekozen om praktisch bezig te kunnen zijn in

Stichting BORstkankermaand: de week van Elles van de Voort

Deze maand geeft iedere week één van ons een inkijkje in het werk voor Stichting BOR. Deze week lees je het verhaal van Elles van de Voort. Zij heeft zich sinds sinds 2018 als arts-onderzoeker ingezet voor onze projecten. “Toen ik vier jaar geleden begon als arts-onderzoeker voor Stichting BOR,

Agenda

• 1 – 4 juli: Patiënt gerapporteerde cosmetische uitkomst na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren. Asian Oceanian Congress of Radiology (AOCR)
  • 5 – 8 mei: De kosteneffectiviteit en cosmetische uitkomst van vacuüm geassisteerde excisie in vergelijking met chirurgische excisie voor benigne laesies, ESMO Breast Cancer
  • 5 – 8 mei: De impact van de introductie van de vacuüm geassisteerde excisie op de management en uitkomsten voor (niet-eenduidig) benigne laesies, ESMO Breast Cancer
  • 31 maart: Thermoablatie behandeling bij patiënten met vroeg-stadium borstkanker. Borstkanker Research Meeting
  • 4 – 5 maart: De behandeling van borstkanker met percutane thermoablatie: een fase 2 screenings trial, Miami Breast Cancer Conference
  • 4 – 5 maart: De impact op de management en uitkomsten van (niet-eenduidig) benigne tumoren na de introductie van de vacuüm geassisteerde excisie, Miami Breast Cancer Conference.
  • 23 – 24 oktober: Vacuüm geassisteerde excisie als alternatieve behandeloptie voor benigne tumoren, European Society of Surgical Oncology (ESSO)
  • 2 – 3 oktober: Goede cosmetische uitkomsten na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren, European Breast Cancer Conference (EBCC)
  • 23 – 24 mei: De cosmetische uitkomst na vacuüm geassisteerde excisie is goed en onafhankelijk van de hoeveelheid weggenomen weefsel, ESMO Breast Cancer
  • 5 – 8 maart: Patiënt gerapporteerde uitkomsten na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren: een cross-sectionele studie, Miami Breast Cancer Conference