Actueel en Agenda

Het laatste nieuws

Update THERMAC: 3 succesvolle procedures op 1 dag!

Gisteren hebben in de Franciscus Borstkliniek weer 3 patiënten met succes een thermo-ablatieprocedure ondergaan als behandeling van borstkanker. In de THERMAC studie wordt met een naald het tumorweefsel gedood door verhitting of bevriezing. Sinds de start in het voorjaar van 2021 zijn nu 15 patiënten behandeld door een onderzoeksteam van

Presentatie op het Bossche Mammacongres

Op 14 en 15 juni vond het 19e Bossche Borstkanker Congres plaats in Sint-Michielsgestel. Een divers en afwisselend programma, met belangrijke thema’s als beeldvorming, chemotherapie vóór de operatie, chirurgische technieken en bestraling. Onze arts-onderzoeker Sophie Wooldrik mocht op deze prachtige dag een presentatie geven over intra-operatieve snijvlak beoordeling tijdens de borstsparende

Stichting BOR op de Chirurgendagen

Op 19 en 20 mei vonden de Chirurgendagen 2022 plaats: hét congres voor chirurgisch Nederland. Na twee jaar van social distancing en online contacten was dit de eerste fysieke bijeenkomst sinds lange tijd. Twee inspirerende dagen die volledig in het thema “Verbinding” stonden. Onze arts-onderzoeker Sophie Wooldrik gaf een presentatie

Vacature arts-onderzoeker

Om ook de komende jaren goed onderzoek te kunnen doen binnen de borstkankerzorg zoeken wij een gemotiveerde arts-onderzoeker.  Binnen deze functie zult u lopende en nieuwe projecten uitvoeren met hetzelfde doel: door innovatie de behandeling van borstkanker patiëntvriendelijker maken.  Solliciteren? Meer informatie over de functie  vindt u hier.

Agenda

• 1 – 4 juli: Patiënt gerapporteerde cosmetische uitkomst na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren. Asian Oceanian Congress of Radiology (AOCR)
  • 5 – 8 mei: De kosteneffectiviteit en cosmetische uitkomst van vacuüm geassisteerde excisie in vergelijking met chirurgische excisie voor benigne laesies, ESMO Breast Cancer
  • 5 – 8 mei: De impact van de introductie van de vacuüm geassisteerde excisie op de management en uitkomsten voor (niet-eenduidig) benigne laesies, ESMO Breast Cancer
  • 31 maart: Thermoablatie behandeling bij patiënten met vroeg-stadium borstkanker. Borstkanker Research Meeting
  • 4 – 5 maart: De behandeling van borstkanker met percutane thermoablatie: een fase 2 screenings trial, Miami Breast Cancer Conference
  • 4 – 5 maart: De impact op de management en uitkomsten van (niet-eenduidig) benigne tumoren na de introductie van de vacuüm geassisteerde excisie, Miami Breast Cancer Conference.
  • 23 – 24 oktober: Vacuüm geassisteerde excisie als alternatieve behandeloptie voor benigne tumoren, European Society of Surgical Oncology (ESSO)
  • 2 – 3 oktober: Goede cosmetische uitkomsten na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren, European Breast Cancer Conference (EBCC)
  • 23 – 24 mei: De cosmetische uitkomst na vacuüm geassisteerde excisie is goed en onafhankelijk van de hoeveelheid weggenomen weefsel, ESMO Breast Cancer
  • 5 – 8 maart: Patiënt gerapporteerde uitkomsten na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren: een cross-sectionele studie, Miami Breast Cancer Conference