Actueel en Agenda

Het laatste nieuws

Vacature arts-onderzoeker

Om ook de komende jaren goed onderzoek te kunnen doen binnen de borstkankerzorg zoeken wij een gemotiveerde arts-onderzoeker.  Binnen deze functie zult u lopende en nieuwe projecten uitvoeren met hetzelfde doel: door innovatie de behandeling van borstkanker patiëntvriendelijker maken.  Solliciteren? Meer informatie over de functie  vindt u hier.

Donatie van Femme Events

Femme Events een prachtig evenement neer gezet voor stichting BOR. Hiermee hebben zij € 1000,- opgehaald en gedoneerd! Femme Events, wij zijn jullie enorm dankbaar voor alle steun en inzet. Het geld zal goed besteed worden voor de uitvoering van onze projecten. In de video worden zowel een patiënt, een

Opnames voor de Femme Event documentaire

Wij kijken terug op een zeer geslaagde en mooie dag georganiseerd door Femme Events. De hele dag zijn er opnames geweest in de Kuip voor de documentaire van Femme Event. Wil je meer weten over onze stichting, de projecten die wij doen en wat wij hopen te bereiken in de

Gestart met de THERMAC studie

Vanaf eind februari zijn we gestart met de studie naar thermoablatie als behandeling voor vroeg-stadium borstkanker. Deze studie wordt uitgevoerd in het Franciscus en het Erasmus MC. Patiënten met een kleine tumor (< 2cm) zonder uitzaaiingen komen in aanmerking voor deze studie. Thermoablatie wordt al jaren gebruikt voor de behandeling

Agenda

• 1 – 4 juli: Patiënt gerapporteerde cosmetische uitkomst na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren. Asian Oceanian Congress of Radiology (AOCR)
  • 5 – 8 mei: De kosteneffectiviteit en cosmetische uitkomst van vacuüm geassisteerde excisie in vergelijking met chirurgische excisie voor benigne laesies, ESMO Breast Cancer
  • 5 – 8 mei: De impact van de introductie van de vacuüm geassisteerde excisie op de management en uitkomsten voor (niet-eenduidig) benigne laesies, ESMO Breast Cancer
  • 31 maart: Thermoablatie behandeling bij patiënten met vroeg-stadium borstkanker. Borstkanker Research Meeting
  • 4 – 5 maart: De behandeling van borstkanker met percutane thermoablatie: een fase 2 screenings trial, Miami Breast Cancer Conference
  • 4 – 5 maart: De impact op de management en uitkomsten van (niet-eenduidig) benigne tumoren na de introductie van de vacuüm geassisteerde excisie, Miami Breast Cancer Conference.
  • 23 – 24 oktober: Vacuüm geassisteerde excisie als alternatieve behandeloptie voor benigne tumoren, European Society of Surgical Oncology (ESSO)
  • 2 – 3 oktober: Goede cosmetische uitkomsten na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren, European Breast Cancer Conference (EBCC)
  • 23 – 24 mei: De cosmetische uitkomst na vacuüm geassisteerde excisie is goed en onafhankelijk van de hoeveelheid weggenomen weefsel, ESMO Breast Cancer
  • 5 – 8 maart: Patiënt gerapporteerde uitkomsten na vacuüm geassisteerde excisie van benigne borst tumoren: een cross-sectionele studie, Miami Breast Cancer Conference